Első hét: Belső hallgatás 

Mi az a belső hallgatás? 

A belső hallgatás azt a gyakorlatot jelenti, amikor valaki befelé fordítja a figyelmét, hogy meghallgassa, megfigyelje és tudatosítja belső tapasztalatait, gondolatait, érzelmeit és intuícióját. Ez magában foglalja, hogy jelen legyünk belső énünkkel, és tudatosságunkat saját belső világunkra hangoljuk. A belső hallgatás az önvizsgálat és a tudatosság egy formája, amely lehetővé teszi a számodra, hogy mélyebb betekintést nyerj belső gondolataidba és érzéseidbe.

Az egyik legjobb módszer a belső hallgatásra a naplózás. 

A belső hallgatás legfontosabb aspektusai a következők:

Tudatosság: A belső hallgatás a tudatosság egy olyan fokozott állapotát jelenti, amelyben ítélkezés vagy azonnali elemzés nélkül figyelsz oda a belső tapasztalataidra.

Megfigyelés: Arról van szó, hogy megfigyeled a gondolataidat, érzelmeidet, testi érzéseidet és intuitív meglátásaidat, amint azok felmerülnek, ugyanúgy, ahogyan a külső hangokat hallgatod. Minden gondolatot, érzelmet csak megfigyelünk és tudomást veszünk róla. 

Intuíció: A belső hallgatás gyakran magában foglalja az intuíció, a megérzések és a belső bölcsesség megértését, amelyek értékes útmutatást nyújthatnak. Nehéz eldönteni, hogy mi az intuíció és mi az elme kreációja. Evvel ne is foglalkozz, evvel ne terheld magadat és ne etesd vele az egódat 🙂. Idővel gyakorlottá válsz majd és könnyebb lesz. 

Az elme elhallgattatása: Gyakran szeretnénk a mentális fecsegést lecsendesíteni és evvel engedni, hogy a finomabb és intuitívabb meglátások felszínre kerülhessenek. De nem fontos. Ha harcra kelsz az elméddel veszítesz. Minél erősebben szeretnéd lecsendesíteni, annál nagyobb erővel és hanggal fog ellene küzdeni. Az elején adj neki teret és utána csak figyeld meg. Az elme is el tud fáradni és majd megpihen 🙂

Ha szeretnél bővebben olvasni a meditációról csendes elme nélkül akkor a belső Ragyogás weboldalon megtalálható egy blogbejegyzés evve la címmel … itt tudod elolvasni. 

Meditáció, kontempláció: A meditáció egy békés szeretetteljes együttlét magunkkal. Egy befelé fordulás és felismerése annak, kik is vagyunk valójában. A kontempláció egy elmélkedő, elmélyülő gondolat folyamat, amely során az egyén elmélkedik vagy mereng egy adott témán vagy kérdésen. A kontempláció célja az elmélyült megértés, önismeret és spirituális belátás elérése. 

Ez a belső odafigyelés, a belső hallgatás. Egy olyan időtöltés, amely önfelfedezéshez, személyes növekedéshez és jobb döntéshozatalhoz vezethet azáltal, hogy elősegíti a belső én és a belső vezetés mélyebb megértését. 

Egy pár gondolat és segítség az útra: 

  • Csak azért mert most befelé hallgatsz és figyelsz, nem biztos, hogy hirtelen ‘hallasz’ is majd valamit.
  • Ezért igen fontos, hogy feszültség és elvárás nélküli csendes időt teremtsünk magunknak. Olyan időt, ahol csend is lehet és belső hangzavar is.

Csendes idők lehetnek: 

  • jóga
  • utazás
  • főzés
  • sétálás
  • idő a természetben
  • meditáció és légzőgyakorlat
  • reggel ébredés után csendben magaddal (és nem a kávéddal 🙂) töltött pár perc
  • Abhyanga (ha nem végeztél velünk méregtelenítést, akkor alul olvasd el mi az pontosan)
  • és kérlek legyél kreatív! Aki keres talál!

Ez a heti házi feladat!

Csendes időt találni és engedni, hogy ott megszólalhasson benned az, ami szeretne. 

Mindennapi feladatok erre a befelé hallgatás hetére és egyben a november többi hetére is: 

  1. Csendes időtöltés magaddal minden nap
  2. naplózás
  3. mindennapi Abhyanga
  4. este lefekvés előtt csendes idő és olajos lábmasszázs

 

Az Abhyanga (Ájurvédikus masszázs): 

Az „Abhyanga” egy hagyományos indiai masszázstechnika, amely az ayurvédikus gyógyászat része. Az Abhyanga egy gyengéd, hagyományos indiai masszázs, amelyben az egész testet melegített növényi olajokkal masszírozzák. Számos és megszámlálhatatlan jótékony hatással bír

De nem, ne ijedj meg, nem kell elmenned sehova. Az Abhyangát saját magunk is elvégezhetjük, sőt mi több, napi alkalmazása vata időszakban (ősszel és télen)  kimondottan javasolt. 

Az Ájurvéda klasszikus szövegei szerint a napi masszázs elősegíti a bőr puhaságát, fiatalságát, rugalmasságát, egészségét és csillogását. A bőr az egyik legnagyobb szervünk.  A bőröd minden egyes négyzetcentiméterére legalább 1000 érzőidegsejtek (vagy érzőneuron) jut – ami azt jelenti, hogy ha a karodat masszírozod, legalább 1 millió (érző)idegsejtre hathatsz nyugtatólag! 

Ez a masszázs segít kiegyensúlyozni a testet és a szellemet, serkenti a vérkeringést, táplálja a bőrt, enyhíti a feszültséget és a stresszt, és segít a test méregtelenítésében. Segít a küzdelemben a szárazság ellen, ami itt ebben a vata évszakban egy komoly feladat. 

Az Abhyanga hagyományosan reggel vagy este végezzük, illetve ahhoz kötöm, hogy mikor tusolsz vagy fürdesz. Az Abhyangát, az olajos masszázst ugyanis fürdés előtt végezzük. 

Este javaslom, hogy lefekvés előtt töts ismét pár percet csendben magaddal. Használd ezt az időt, hogy olajjal átmasszírozd a talpadat és a lábfejedet. Az olajos lábadra húzz utána egy pamut zoknit és mehetsz be a meleg ágyba. 

(Ha nem szeretsz zokniban aludni, egy idő után leveheted a zoknit, de engedd, hogy a lábad beszívja az olajat.)

Ez sokat segít majd abban, hogy az alvásod nyugodtabb és mélyebb legyen. 

Az Abhyanga elméleti és gyakorlati videóját itt tudod megnézni (15 perc): 

 

Az elméleti videó hanganyagát külön itt tudod meghallgani (7 perc): 

 

Csodás hetet és egy egészen csodás mély belső törödésben gazdag hónapot kívánok Neked!

Szeretettel, Barbara

 

Tananyag vége

Navigáció

Hasonló tartalmak:

Böngéssz további jóga és egyéb gyakorlatok témájában a tudástárban.

Oldalsáv

Pillérek

I. Pillér

Jóga
Légzés
Meditáció

II. Pillér

Ájurvéda
Életmód
Receptek

III. Pillér

Érzelmi
Mentális
Egészség

Exkluzív kuponok tagoknak

Zárt Facebook csoport

Szeretnél velünk találkozni élőben is?

Várunk szeretettel személyes programjaink egyikén. Ismerd meg a lehetőségeket

Keresel valamit?

Használd a keresőt (a keresés után egy új, találati oldalra fogsz navigálni)

Add meg itt a címsor szövegé

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.